my pinterest

Friday, June 14, 2013

# 5 baju kahwin

hmmm bab baju kahwin

gila susah nak fikir
seperti sedia maklum, saya memang tak suka kerawang kerawang lace langsir renda2 atau apa2 je yg over the top.

saya rasa, baju kahwin sepatutnye simple but elegan (ceewah) dan sweet, xnmpk over sgt, xover bling2, hilang kemanisan pengantin tu wakakaka

jadi saya buat baju saya sendiri, hmm maksudnye tempah orang la. sangat suka baju scha masa nikah,
simple jek.



dan saya ada designer saya sendiri, atiqah razali (AR nama glamernye) merangkap kazen saya jugak. yippieee.. dan dia sangat la beria nak buat baju saya, sampai saya kata jap japp xleh cmtu xleh camni, tapi saya percayakan dia.

kain semua dia yang beli mmg 100% serah kat dia. next fitting adalah bulan 8 (dh ujung pose masa tu) hopefully perut muncit ni dah tarakkk (tanak pakai korset okeh, sangatlah seksa, kenapakahh perlu menyeksa diri untuk cantek. btw, haha ika ni lawak lah. dia beli kain, dia beli border lace, dia pakaikan kt patung je kain tu teruss hmmm anta gambar, lawa sangat. hah bygkan tu belum jd baju. dah jadi baju nnti mesti lagi lawa kan. tapi permintaan dia, nak saya pakai kasut 5 inci. wowww kelasssss. aku kasut tapak flat 1 inci hado. tumit 1inci pn xpnh pakai. we'll see. hehehe

dan utk encik aizudin pulak, dia ni hmm gelap2 comei buyat2 demukk. dan huhh plz tolg la jgn pakaikan MOH anda dgn satin kuning yg sgt shining, kalau MOH anda tu hmm agak gelap. kesian. dan cadang asalnye encik aizudin nak pakai baju melayu kelabu, dan saya teringin sangat nak tengok dia berbaju melayu johor songkok tinggi, dan saya taknak dia pakai kain lembik2 (sbb nnti kain tu jatuh elok atas perutt, ikut bentuk badan kott, dh la dia pregnant 6 bulan) jadi kitorg pi cari kain SB line. ada yang cantek, tapi pi tgk cotton. ya Allah, cantikknye. dpt ku imagine dia hensem ngn kain kotton stripe baju melayu johor songkok tinggi dan kasut skate. haha sies, dia akan pakai kasut skate. 

well, saya percaya, when you getting married, u shud be yourself. u would know what suit you better kan. i can imagine how i'm gonna look in my wedding dress (yg mcm baju scha tu) but i can cant imagine myself wearing something like this (gmbr sini). and mungkin nmpak gojess dengan dress itu tapi saya tahu my mak mertua will jaw-drop tengok saya dalam baju itu. tak mahu kejadian seperti itu berlaku hehe. 

dan memandangkan saya nak pakai baju selai saje utk nikah ngn sanding, (hah pedulik apa orang kata) maka satu pasang baju je saya akan pakai. dan untuk belah lelaki, cannot finalize. hahh shud i get songket for myself. msti comel pakai kebaya simple tu jekk. teringin nak pakai songket terengganu, bukan songket bunga penuh2 jual kat jakel pakai meter2 tu sayang tapi songkett gulppp yg bunga tabur sikit3 comel tu. msti comel gileee haha perasan.

hmm nk cite apa lg eh. okey la nk fikir psl songket ni. hmm mmg kena g trg cari songket. pastu buat kebaya lama. mesti comel.

btw, belah perempuan pakai baju putih. putih tetap classy dan everlasting. belah lelaki, encik aizuddin baju biru, dan saya erk mati akal nk pakai kaler apa. sbb sy ada kain putih (dh beli lama, comel kain tu) tp sblm ni plan baby pink putih tapi skang dia pi beli baju dia kaler biru, maka kena la ptih biru. sy xberapa gemar ngn putih biru sbb cm xberapa ngam je. xpe kita tgk la nnti cmne.

chau.





No comments:

Post a Comment